E-mailadres: info@erc.nl
Postbus 5                   8520 AA     Sint Nicolaasga
Bezoekadres:          voormalige Landbouwschool
De Rijlst 8                  8521 NH      Sint Nicolaasga
Tel. 0513-434146 (alleen klanten) Fax 0513-434272
E-mailadres: info@erc.nl
E-mail
E-mailadres: info@erc.nl
volledige ondersteuning voor de zelfstandige chauffeur
Hoofdpagina.eigenrijder?.wie zijn wij?.besloten.informatie.Uw Reactie .links.
bedrijfsadvisering

Alle advisering op het gebied van investeren, keuze opdrachtgever(s), personeelskwestie's, kwartaalrapportage, incasso, jurdische zaken. Kortom, alles wat met het bedrijf te maken heeft, dat is wat we in het kort verstaan onder bedrijfsadvisering.

 

En zo zijn er natuurlijk diverse momenten dat overleg gunstig is. Als u dat wenst dan gaan we in overleg met de garage etc. Dit gebeurt soms ook op ons initiatief, bijvoorbeeld als de auto wel heel veel onderhoud vraagt, dan is een gesprek met de importeur op z’n minst gewenst.

 

De keuze van een opdrachtgever is wellicht de belangrijkste keuze waar een eigenrijder voor komt te staan. Immers deze bepaalt de prijs en regelt in feite voor een belangrijk deel uw werk en daarmee ook uw resultaat. Als deze opdrachtgever dan failliet gaat is uw financiële situatie ook niet beter geworden en dan drukken we ons voorzichtig uit. Kortom de betalings- en omgangsmoraal van uw opdrachtgever is doorslaggevend voor uw succes.

De meeste opdrachtgevers van eigenrijders zijn grotere transportbedrijven en deze leiden in het algemeen verlies, althans dat blijkt steeds maar weer uit macro onderzoeken. Ze zullen dus proberen hun kosten te drukken en alleen daarom al zal de eigenrijder goed moeten onderhandelen. Het is nu al zo dat een gemiddelde eigen rijder zo’n 10 tot 20% goedkoper is dan een chauffeur in loondienst . Dit moet niet nog meer worden. Waar moet u op letten, wie is er goed en vooral waar moet u geen zaken mee doen. In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat een bedrijf, wat nog geen vijf jaar bestaat in basis geen goede opdrachtgever is en dat geldt vooral voor bevrachtingskantoren  (geen transportbedrijven), omdat deze zonder verdere noemenswaardige investering een onderneming kunnen beginnen en de eigenrijder veelal gebruiken als bank.

 

Een belangrijk controlemiddel is de kwartaalrapportage, die we elk kwartaal maken indien dat in de overeenkomst zo is bepaald. Er komt dan een vergelijking met voorgaande kwartalen of als die er niet zijn, met het ondernemersplan en wat dacht u van een vergelijkend overzicht van meerdere eigenrijders? Bij ons is kwartaalrapportage ook nog iets waar je wat aan hebt, want het is niet geheel ongebruikelijk om overlopende posten in het verkeerde kwartaal mee te nemen en dan is een overzicht niets waard. Overlopende posten zijn kosten en opbrengsten welke na of voor de periode zijn geboekt. Denk eens aan brandstof waarvan de factuur in het kwartaal na het kwartaal waar het betrekking op heeft binnenkomt en wordt geboekt. Hetzelfde doet zicht voor met opbrengsten en wat dacht u van de kosten van verzekeren?.

 

Ook de keuze voor de ondernemingsvorm hoort bij bedrijfsadvisering.

 

Als u gaat investeren kijk dan ook even op de pagina eerst informeren voor investeren