E-mailadres: info@erc.nl
Postbus 5                   8520 AA     Sint Nicolaasga
Bezoekadres:          voormalige Landbouwschool
De Rijlst 8                  8521 NH      Sint Nicolaasga
Tel. 0513-434146 (alleen klanten) Fax 0513-434272
E-mailadres: info@erc.nl
E-mail
E-mailadres: info@erc.nl
volledige ondersteuning voor de zelfstandige chauffeur
Hoofdpagina.eigenrijder?.wie zijn wij?.besloten.informatie.Uw Reactie .links.
Verzorgen aangifte’s

 

Annex aan boekhouding en jaarrekening zit de verzorging van fiscale aangifte's en dan hebben we meestal  over de aangifte inkomstenbelasting en indien noodzakelijk aangifte vennootschapsbelasting (bij een BV), welke bij ons ook via Horizontaal Toezicht kunnen worden aangeleverd (zie fiscaal advies).

 

Behalve de inkomsten- en vennootschapsbelasting zijn er uiteraard meer aangiften te verzorgen. U kunt daarbij denken aan:

 

dividendbelasting (bij winstuitkeringen van een besloten vennootschap);

omzetbelasting (bij de meeste ondernemers moet elk kwartaal of maand aangifte worden gedaan);

loonheffingen (als u personeel heeft dan moet u de ingehouden loonbelasting afdragen);

Er zijn echter nog veel meer aangiften, soms kunt u het beter zelf doen (bijvoorbeeld de jaarlijks terugkomende CBS-NIWO papieren, waarbij u moet aangeven wat u heeft gereden), maar de meeste aangiften stuurt u naar ons en wij handelen het af.

 

Overigens kunnen we sinds augustus 2004 de meeste aangiften elektronisch verzenden aan de belastingdienst (inclusief omzetbelasting). Voor de meeste aangiften is het sinds 1 januari 2005 verplicht om ze elektronisch te verzenden aan de belastingdienst. Vanaf 1 januari 2006 worden ook de aangifte loonheffingen etc. (personeel) via de elektronische snelweg doorgegeven.

 

Vanaf 2009 sturen we bepaalde aangiften onder Horizontaal Toezicht in. Dit betekent in de praktijk geen normale  belastingcontrole meer (alleen nog steekproeven (=MetaToezicht)). Zie hiervoor

 

Een eigen rijder zit vaak alleen op de "bak", veelal ook nog in het buitenland en dat is knap alleen. Dan is het goed dat er iemand is met wie je kunt praten en die je helpt met alles wat je zoal tegenkomt. Soms alleen om even een aardigheidje uit te wisselen, maar soms ook om die rondtollende (zakelijke) gedachten even met iemand te bespreken.

 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de eigenrijder elke dag belt en de meeste horen we eigenlijk alleen als er problemen zijn of er wat wijzigt, zoals een nieuwe vrachtauto of een andere opdrachtgever. Maar dan vinden we het ook heel normaal dat er gebeld wordt. Achteraf constateren dat er een verkeerde opdrachtgever is gekozen, is wel heel vervelend en het gebeurt echt veel meer dan u denkt. De meeste opdrachtgevers zijn van goede wil, maar met de meeste opdrachtgevers gaat het niet goed in financieel opzicht en dan is natuurlijk het hemd nader als de rok, oftewel die opdrachtgevers zijn geneigd om de eigenrijder slechter te gaan betalen. Ook komen in verhouding veel oplichters voor binnen de transportbranche. Niet dat wij het altijd weten, maar twee weten meer dan één en we hebben al veel ellende meegemaakt....

klankbord